Yoldaki çukurlar beraberinde birçok olumsuzluğu getirmektedir. Çukurlardan kaçmak için yapılan manevraların sebep olduğu trafik yoğunluğu, çukurlara girmenin sonucunda araçlarda meydana gelebilecek zararlar ve hatta kazalar bunlardan bazılarıdır.

İstanbul Teknik’in geliştirdiği FluxerA, bitümlü sıcak karışım (BSK) şeklinde üretilen asfalt karışımının soğutulduktan sonra torba içinde veya yığın halinde aylarca bozulmadan saklanabilmesine imkan sağlayan katkı maddesidir. Bu soğuk karışım asfalt ile yoldaki çukurlar onarılır.

FluxerA Soğuk Asfalt Yama Katkısı bitümle kaplanmış agrega tanelerinin birbirine yapışmasını geçici olarak engeller.

Asfalt yama malzemesi, kış şartlarında yoldaki çukurların tamirinde kullanılır. FluxerA Soğuk Asfalt Yama Katkısı ile üretilen asfalt; düşük çevre sıcaklıklarında bile işlenebilirliğini uzun süre koruyabilir. Asfalt kendinden yapışkan olup; ayrıca emülsiyon ya da astar kullanılmasına gerek yoktur.

FluxerA muhtelif yağlar, alkoller ve amin reaksiyon ürünlerinin karışımından üretilmiştir ve gazyağı içermez. Asfalt üretiminden sonra stoklama süresi boyunca bitümle kaplanmış olan agrega tanelerinin birbirine yapışması yağlar ile önlenir. Ancak katkının özel reçetesi sayesinde asfalt yolda çukura boşaltıldığında kısa zamanda mükemmel şekilde sertleşir. FluxerA ile üretilen asfalt çatlamalara ve soyulmaya karşı dirençlidir. Plentte hazırlanan asfalt plastik torbalarda veya yığın halinde stoklanır. Paketlenmiş olan asfalt torbası açılmadıkça aylarca saklanabilir. Yığın olarak üretilen asfaltın dış yüzeyinde oluşan film tabakası asfalt yığınının iç kısmının hava ile temasını keser ve aylarca kullanılabilir halde kalmasını sağlar. Yığın halinde saklanacak asfaltın branda ile üzerinin örtülmesi tavsiye edilir.

FluxerA ile Soğuk Yama Üretimi

  • FluxerA bitüm ağırlığının %20 – %30’u arasında kullanılır.
  • Dozaj yamanın istenen plastiklik özelliğine göre, bitüm tipine, miktarına ve agrega gradasyonuna göre değişebilir.
  • 3-6 mm arasında yıkanmış ve kurutulmuş agrega kullanılması tavsiye edilir.
  • Plentte imalat sıcaklığı en fazla 110 °C olmalıdır.
  • Tavsiye edilen bitüm penetrasyonu 70/100 dmm’dir.
  • Katkı miktarı arttıkça stoklama süresi de artar; ancak asfaltın içinde fazla miktarda katkı bulunması çukurdaki kür olma süresini de arttırır.