Sacit Tanyol
Elektrik Mühendisi
İstanbul Teknik Asfalt
Genel Müdür
Ilık asfalt, üretim ve döküm işlemleri sırasında geleneksel sıcak asfalta göre 30°C daha düşük sıcaklıklarda üretiliyor. Bu durum, enerji tüketimini önemli ölçüde azaltıyor ve karbon salınımını ve gaz emisyonları gözle görülemeyecek kadar düşürüyor. Ayrıca, üretim sırasında daha az yakıt tüketildiği için maliyet avantajı da sağlıyor sunuyor.
Bu uygulamalarda İstanbul Teknik Asfalt, bitümlü sıcak karışımlarda ve ılık asfalt karışımların üretiminde işlenebilirliği arttırmak amacıyla Pawma İşlenebilirlik Arttırıcı Katkısını öneriyor.
Özellikle Pawma ile ılık karışım asfalt uygulamalarında, asfaltın daha düşük sıcaklıklarda işlenebilmesine olanak tanıdığı gibi asfalt yapım sezonunun da uzatılmasını sağlar.
Geçiş süreci, pilot projelerle destekleniyor. İlk uygulamalar, düşük ve orta trafik yoğunluğuna sahip bölgelerde başladı. Uygulamaların başarılı olması durumunda, 2025 yılında ılık asfaltın ülke genelinde yaygınlaştırılması planlanıyor.
Sürdürülebilir Geleceğe Adım
Bu yeni teknolojiyle Almanya, altyapı projelerinde yenilikçi ve sürdürülebilir çözümleri teşvik eden bir öncü olarak dikkat çekiyor.