Almanya’da Çevreci ve Ekonomik Dönüşüm Sıcak Asfalttan Ilık Asfalta Geçiş:

Sacit Tanyol
Elektrik Mühendisi
İstanbul Teknik Asfalt
Genel Müdür

Almanya, karayolları altyapısında çevreci ve sürdürülebilir bir dönüşüm için önemli bir adım atıyor. Ülke genelinde sıklıkla kullanılan sıcak asfaltın yerini, daha düşük sıcaklıkta üretilen ve uygulanan Ilık Asfalt Karışımı (IKA) alıyor. Bu geçiş, hem enerji tasarrufu sağlama hem de çevresel etkileri azaltma hedefiyle gerçekleşiyor.

Ilık asfalt, üretim ve döküm işlemleri sırasında geleneksel sıcak asfalta göre 30°C daha düşük sıcaklıklarda üretiliyor. Bu durum, enerji tüketimini önemli ölçüde azaltıyor ve karbon salınımını ve gaz emisyonları gözle görülemeyecek kadar düşürüyor. Ayrıca, üretim sırasında daha az yakıt tüketildiği için maliyet avantajı da sağlıyor sunuyor.

Bu uygulamalarda İstanbul Teknik Asfalt, bitümlü sıcak karışımlarda ve ılık asfalt karışımların üretiminde işlenebilirliği arttırmak amacıyla Pawma İşlenebilirlik Arttırıcı Katkısını öneriyor.

Özellikle Pawma ile ılık karışım asfalt uygulamalarında, asfaltın daha düşük sıcaklıklarda işlenebilmesine olanak tanıdığı gibi asfalt yapım sezonunun da uzatılmasını sağlar.

Kapsamlı Uygulama Planı

Geçiş süreci, pilot projelerle destekleniyor. İlk uygulamalar, düşük ve orta trafik yoğunluğuna sahip bölgelerde başladı. Uygulamaların başarılı olması durumunda, 2025 yılında ılık asfaltın ülke genelinde yaygınlaştırılması planlanıyor.

Sürdürülebilir Geleceğe Adım

Almanya Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı yetkilileri, bu dönüşümün, ülkenin karbon nötr bir geleceğe ulaşma hedefiyle uyumlu olduğunu vurguluyor. Ilık asfaltın yaygınlaşmasıyla hem ekonomik hem de çevresel faydaların daha geniş bir ölçekte hissedileceği öngörülüyor.

Bu yeni teknolojiyle Almanya, altyapı projelerinde yenilikçi ve sürdürülebilir çözümleri teşvik eden bir öncü olarak dikkat çekiyor.