Haber Teknik

Avrupa ve Türkiye’nin deniz üzerine inşa edilen ilk havalimanında HiperCell Selülozik elyaf kullanıldı

Ordu ve Giresun arasındaki Gülyalı bölgesinde hayata geçirilen, Avrupa’nın ilk deniz dolgusu özelliğine sahip Ordu – Giresun Havalimanı’nda İstanbul Teknik HiperCell Selülozik Elyafı kullanıldı.

Yükleniliciliğini Cengiz İnşaat ve İçtaş İnşaat’ın birlikte yürüttüğü Ordu – Giresun Havalimanı projesi, denizin doldurulması suretiyle inşa edildi. Bu özelliği ile Avrupa’nın ilk, dünyada Japonya Osaka’dan sonra ikinci olma niteliği taşıyan Ordu – Giresun Havalimanı’nın pist ve apronlarında Taş Mastik Asfalt (TMA) kullanıldı.

Türkiye’de denizin ortasına inşa edilen ilk havalimanı

Temeli 2011 yılında atılan havaalanındaki test uçuşları 2014 yılı sonu itibariyle başlamış durumdadır. Deniz dolgusu ile yapılan en prestijli projelerden biri olan Ordu – Giresun Havalimanı 3 bin metre pist uzunluğuna ve yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahiptir. Tüm bu özellikleri ile proje Türkiye’nin 52’nci ve denizin ortasına inşa edilen ilk havalimanıdır.

Taş Mastik Asfalt (TMA)

Kesik gradasyonlu asfalt olarak da bilinen TMA, ağır yük altındaki yolun deformasyona karşı direncini arttıran bir tasarımdır. TMA, daha iri taneli agrega gradasyonu ile polimer modifiye bitüm, kum, filler ve elyaf karışımından oluşur. TMA uygulamasında filler ve bitüm oranı BSK’ye göre daha fazladır. Plentte üretimden sonra yola serilinceye kadar geçen zaman içinde bitüm aşağıya doğru süzülür. Bitümün süzülmesi asfaltın homojenliğini bozar. Ayrıca; asfalt yola serildiğinde silindirler sıkıştırınca da bitüm kaplamanın içinden yüzeye doğru çıkarak kusma yapar. Taş Mastik Asfalt (TMA) yollarda kullanılan HiperCell, tüm bu yukarıda sayılan sorunları ortadan kaldırarak kusma ve süzülmeleri önler.

HiperCell’in Yararları

Açık ve yarı açık karışımlarda (TMA ve poroz asfalt gibi), bitümü destekleyen ve stabiliteyi arttıran yüksek performanslı selülozik elyaf olan HiperCell;