İstanbul Teknik Türkiye’nin En Uzun Tünelinde

Dünyanın üçüncü Türkiye’nin en büyük karayolu tüneli olan İkizdere – İspir Ovit Tüneli ve BağlantıYolları’nın yalıtım işleri, İstanbul Teknik’in GeoSeal PVC membranı ve GeoTeknik geotekstilleri ile yapılıyor.

Kurulduğu günden itibaren ürün gamını sürekli yenileyenve inşaat sektöründe ‘güvenilirliği ile tanınan İstanbul Teknik, Rize –Erzurum yolundaki 14.700 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en büyük tüneli olanOvit Tüneli’nin yalıtımını GeoSeal ve GeoTeknik ürünleri ile gerçekleştiriyor.

RIZE'YI DOGU VE GUNEYDOGU ANADOLU BOLGELERINE BAGLAYACAK, KIS AYLARINDA KAR NEDENIYLE GECIT VERMEYEN RIZE-ERZURUM KARAYOLU GUZERGAHINDAKI 2640 RAKIMLI OVIT DAGI'NDA 132 YILDIR YAPILMASI ISTENEN OVIT TUNELINDE CALISMALAR SURDURULUYOR.  (ANADOLU AJANSI - ISMET KOSOGLU) (20130210)

GeoSeal ve GeoTeknik ile Yalıtım

İkizdere – İspir arasındaki Ovit Dağı mevkiinde hayatageçirilen ve ana yükleniciliğini Makyol İnşaat’ın yerine getirdiği projenin tünel yalıtım işinde İstanbul Teknik’in 2 mm GeoSeal PVC membranı ve 500 grGeoTeknik geotekstil ürünleri kullanılmaktadır.
Kaya ve granitten oluşan dağdaki imalat zor ve çetin şartlarda yerine getirilmektedir. Delme patlatma sistemi ile açılmakta ola tünel çökmeye karşı güçlendirme sağlayan İKSA kullanılmamaktadır.

İKSA Kullanılmayan Tünellerde Yalıtım

Tünelde uygulama yapılacak yüzey, GeoSeal membranına zarar vermemesi amacıyla shotcret uygulaması yapılarak teslim alındıktan sonra tek kat 500 gr / m2 polipropilen GeoTeknik geotekstili yüzeye rondela yardımıyla sabitlenmektedir. Rondela, metrekareye en az iki adet olacak şekilde kullanılmaktadır. Rondela, yüksek ısı verilerek ısıtılmak suretiyle GeoSeal, bu aparatlara tutturularak asılmaktadır. Asılan membranlar, dikiş robotu ile çift dikiş olacak biçimde dikildikten sonra, test aşamasına getirilmektedir. Şartnameye uygun olarak testi verilmesinin ardından kemer betonu dökümüne hazır edilmektedir.

Tünel, delme patlatma sistemi ile açılıp İKSA kullanılmadığı için ürünlerimizdeki zayiat oranını ortadan kaldırmak için saha şeflerimiz ürün boy hesaplarını en ince detayına kadar planlayıp aksiyon almaktadır.

Proje 2015’te Tamamlanacak

İnşası 2012’de başlayan Ovit Tüneli, dünyanın üçüncü karayolu tüneli olma özelliğine sahip olan proje 14.700 metre uzunluğundadır. Aynı zamanda Türkiye’nin en uzun tüneli olan Ovit, Rize – Erzurum Karayolu güzergahında yer almaktadır. 2, 640 rakımlı Ovit Dağı’nda hayata geçirilen projenin giriş kotu 1919 m ve çıkış kotu 2236 olup tünel içi eğilim %2.13’tür.
2015 yılında tamamlanması planlanan tünel tamamlandığında altı ay kapalı kalan Ovit güzergahı 7/24 trafiğe açık olarak hizmet verecek. Türk işçisinin ve müteahhidinin hayata geçirdiği proje ile; İspir – Erzurum arasında yapımı devam eden 7.200 m Kırık Tüneli ve 3.200 m Dallıkavak Tüneli ele güzergah 45 km kısalacak.

YalnızMesafeler Kısalmakla Kalmayacak Bölgede Sosyal ve Kültürel Hareketlilik de Yaşanacak

Tamamlandığında bölge trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan Ovit Tüneli ile ilgili İstanbul Teknik İnşaat Genel Müdürü Macit Tanyol şunları söyledi: “An itibariyle çetin kış şartlarının yaşanmasıyla birlikte bölge altı ay trafiğe açıkken altı ay boyunca kapalı kalmakta. Projenin tamamlanmasıyla bölge trafiği rahatlayacak. 45 kilometrelik bir rakamdan sözediyoruz. Bunu ulaşımın yanında yakıt olarak hesapladığınızda ülke ekonomisine nasıl katkıda bulunacağını bir düşünün. Proje aynı zamanda Mardin – Rize SevgiYolu olarak anılmaktadır. Hayata geçirilmesiyle birlikte bölgede hem sosyal hemde ticari anlamda büyük bir ivme yakalanarak kültürel bir bağ oluşturulacak.’