Haber Teknik

Knauf Insulation – İstanbul Teknik İş Ortaklığı Ses Yalıtım Pazarını Büyütecek – Röportaj

Dünyanın önde gelen ses yalıtım markası olan Heraklith’in Türkiye pazarına sunulmasına dair Knauf Insulation ile iş ortaklığı yapan İstanbul Teknik, ses yalıtım pazarının büyümesini sağlayacak hamleleri hayata geçiriyor.

Dünyadaki ve Türkiye’deki ses yalıtım pazarının durumunu, Knauf Insulation’ın Macaristan Zalaegerszeg Heraklith Fabrikası’ndan Vivien Kilian ve Joachim Wieltschnig bizler için değerlendirdi.

Çağdaş dünyada ses yalıtımının önemi nedir?

Günümüzdeki yaşam koşullarına baktığımızda, gürültünün çevre kirliliğinin önemli bileşenlerinden biri olduğunu ve her geçen gün giderek artmaya devam ettiğini görmekteyiz. Genel olarak gürültü kirliliğinin doğurduğu sorunlar; stres ile ilgili hastalıklar, konuşmaya müdahale, işitme kaybı, uyku bozukluğu ve üretkenliğin düşmesi gibi zararları içermektedir. Zararların artmasına paralel olarak da çözümüne yönelik talebin de arttığını da görmekteyiz. Heraklith, ihtiyaç duyulan bu çözümleri bünyesinde bulunduran ürün gamına sahip olma özelliğiyle tüm dünyada öne çıkmaktadır.

Knauf Insulation hakkında bilgi verir misiniz?

Knauf Insulation, bir aile şirketi olan Knauf Group’un bir parçasıdır. Yalıtım endüstrisindeki 30 yılı aşan deneyimle, Knauf Insulation dünya çapında yalıtım alanındaki en hızlı büyüyen ve saygın firmalardan biridir. Knauf Insulation, yeni ve mevcut konutların, ikamete yönelik olmayan binaların ve endüstriyel yapıların enerji verimliliğini arttırmaya yönelik çalışmalarını stratejik vizyonu çerçevesinde sürdürmektedir

2014 yılında 1,4 milyar avroyu aşkın cirosuyla güçlü ve sağlam bir finansal performansa sahiptir. 35’in aşkın ülkede 5.500 çalışanı bulunan Knauf Insulation’ın ayrıca 15 ülkede de 40 üretim tesisi vardır.

Sektörün sorunları hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Müşterilerinize sunduğunuz ürünler ve hizmetler nelerdir?

Ses yalıtımı, inşaat sektöründe yükselen bir pazar grafiğine sahiptir. Gündelik hayattaki gürültülerin azaltılması ihtiyacı da bu çözümleri sunan ses yalıtımına olan talebi her geçen gün arttırmaktadır.

Heraklith’in ses yalıtımına yönelik hayata geçirdiği projelerdeki referansları her zaman olumlu olmuştur. Heraklith, homojen ağaç yünü panellerinden oluşmaktadır. Ses yalıtımının gerektirdiği teknik değerleri sağlamak üzere ahşap ve mineral bağlayıcı içermektedir. Bu, ürünlerimizin kullanımını birçok farklı uygulamada akılcı kılmaktadır. Termal performans için ağaç yünü ile Tektalan markalı taş yünü arasında bir kombinasyonumuz bulunmaktadır. Bu paneller, çok iyi bir yangın sınıfı ve bağlayıcı malzemelerle yangına karşı üstün bir direnç sağlamaktadır.

Dolaylı yollardan Heraklith’ten bahsetmişken bir de doğrudan Heraklith’in ne olduğunu bize anlatır mısınız?

Heraklith, yalıtım ihtiyaçlarınızın hepsini bir anda sağlayabilen teknik değerlere sahip bir üründür. Dayanıklı ve çevre dostu bir ürün olan Heraklith, yangına karşı dirençlidir. Heraklith aynı zamanda akustik performansı termal performans ile birleştiren doğal bir ürün olma özelliğiyle de dikkat çekmektedir. Çeşitli yüzey dokuları, renkleri ve boyutlarıyla kullanım alanlarının farklılığına kolaylıkla uyum sağlayabilir.

Ürün yalnızca ses yalıtımı için mi kullanılmaktadır? Yararları nelerdir?

Temel yangına karşı direnç, akustik ve termal performans, dayanıklılık ve çevre dostu özelliklerine ek olarak, kurulumu da oldukça kolaydır. Yüzeyleri ön finisaj işleminden geçirildiği için inşaat süresini kısaltmaktadır. Bu da işçilik maliyetlerinin düşmesini sağlamaktadır.

Heraklith’in yararlarını maddeler halinde saymak gerekirse;

Kullanım alanları nelerdir?

Heraklith; içinde yaşam olan her türlü yapının dış duvarlarında, çatı zeminlerinde, tavanlarında ve eğimli çatılarında kullanılabilir. Kapsamlı kullanım özellikleri nedeniyle de alanında benzersizdir.

Ses yalıtımının öneminin kavranması için Türkiye pazarında neler yapılmalı?

Bir işletme olarak pazara sunduğumuz ürünlerin, sağlayacağı faydaları göstermemiz gerekir. Tabi bunu yaparken ürünlerimizin kullanımını destekleyen sertifikaları ve referansları da beraberinde sunmalıyız. Edindiğimiz tecrübeler dahilinde pazarda bu ihtiyacın hali hazırda var olduğunu fakat her zaman açık bir şekilde talep edilmediğini söyleyebiliriz. Burada yapılması gereken de iletişimi iki taraflı olarak sürdürmek ve gerekli bilgilendirmeleri düzenli olarak yapmaktır.

Knauf Insulation ile İstanbul Teknik arasındaki iş birliği hakkında ne düşünüyorsunuz? İstanbul Teknik’i partner olarak seçmenizin özel bir nedeni var mı?

Türkiye, hızla büyüyen bir yatırım potansiyeline sahip bir ülke. Heraklith’in de bu pazarda hızla büyüyeceğine inanıyoruz. Marka bilinirliği yüksek ve itibarını iyi yöneten bir partner ile işbirliği yapmanın sürdürülebilir bir büyümeye erişmek için en uygun seçenek olduğunu düşünüyoruz. Bizim için İstanbul Teknik, Türkiye’de gerekli çalışmaları yerine getirecek potansiyele sahiptir. Bu nedenle de bizim Türkiye pazarındaki hedeflerimize ulaşmamız için ideal bir iş ortağıdır. Kendileriyle çok iyi işler yapacağımıza inancımız tamdır.

Dünyada ve Türkiye’de pazar payınızı geliştirmek için hangi stratejik adımlarını atmayı planlıyorsunuz?

Heraklith kendi pazarında tedarik, ürün kalitesi ve performansı ile istikrarlı ve güvenilir bir ürün olarak bilinmektedir. Bu da bizim hem Türkiye hem de diğer pazarlara girebilmemiz için iyi bir temelimiz olduğu konusunda bizlere güven veriyor. Knauf Insulation olarak, Türkiye’den başka yeni pazarlara da girmek istiyoruz. Bunun için de yerel işletmecilerin ihtiyaçlarını ve alışkanlıklarını iyi bilmemiz gerekiyor. İlgili pazarlara en uygun ürünleri bulduğumuzda, zaman içinde bu pazarlara da gireceğiz. Buradaki esas nokta yaptığımız yatırımların sürdürülebilir olmasıdır.

Eklemek istediğiniz başka hususlar var mı?

Knauf Insulation, Heraklith’in gelişmesi için AR-GE çalışmalarını durmaksızın sürdürmektedir. Önümüzdeki yıllarda üretim teknolojisi, ürünler ve uygulamaların geliştirilmesi çalışmalarına devam edilecek. Heraklith’in uygulamalardaki işlevini ve özelliklerini kanıtlayan başka sertifakalar ve test sonuçları da alınacak. İç mekan emisyonları için Blue Angle ya da tüm ürün gamı için EPD’ler gibi gönüllü sertifikasyonların piyasalardan ilk talepler gelmeden önce gerçekleştirildiğini belirtmek isteriz. Tesislerin sürdürülebilirliği Knauf Insulation’ın stratejik hedeflerinden biridir ve bugün olduğu gibi yarın da bu böyle olacaktır.