Açıldığında Türkiye’nin en uzun tüneli olacak Zigana Tüneli’nin yalıtımında İstanbul Teknik’in GeoSeal Membran ve GeoTeknik Geotekstil ürünleri kullanıldı. İstanbul Teknik’in yaklaşık 1 milyon metrekarelik yalıtım malzemesinin kullanılacağı Tünel’de ayrıca 500 bin metreküp beton imalatı da yapılacak.
Doğu Karadeniz’i ve Kafkasları, Ortadoğu ve İran’a bağlayan Trabzon – Gümüşhane üzerindeki Yeni Zigana Tüneli’nin yalıtımında da İstanbul Teknik tercih edildi. Yükleniciliğini Cengiz İnşaat’ın üstlendiği 14.5 km uzunluğundaki Tünel’de yaklaşık 1 milyon metrekarelik 2 mm GeoSeal Membranı ve GeoTeknik 5000 Örgüsüz Geotekstilleri yalıtım için kullanılırken; 500 bin metreküplük beton imalatı da İstanbul Teknik şantiye ekibi tarafından hayata geçirilecek.
2020’de Hizmete Açılacak
Gümüşhane’yi Trabzon Limanı’na daha da yakınlaştıracak ve yolun geometrik standardını yükseltecek Proje, mevcutta 100 km olan güzergahı 10 km kısaltarak, özellikle kış aylarında yağışın ve karın yoğun olduğu geçitte yer alan keskin virajları ve rampaları da ortadan kaldıracak. 2020’de hizmete açılacak olan Yeni Zigana Tüneli ile birlikte sürücülere konforlu, güvenli ve ekonomik bir ulaşım imkanı sağlanacak.
Dünyanın En Uzun İkinci Karayolu Tüneli
14.5 kilometre uzunluğa sahip olan Proje, (çift tüp tünelleri ile birlikte 29 km), hizmete girdiği anda, hali hazırda bu unvanı elinde bulunduran Ovit Tüneli’ni geride bırakarak, Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olacak. Zigana Tüneli, 14.5 km uzunluğu ile Norveç’teki Laerdal Tüneli’nin ardından dünyanın en uzun ikinci karayolu tüneli olacak.
Tarık Eyüboğlu: “Tünel yalıtımı konusundaki tecrübesinden ötürü İstanbul Teknik’i tercih ettik.”
Proje Müdürlüğünü Hamdi Tarık Eyüboğlu’nun, Tüneller Şe iği’ni Soner Tütüncü’nün ve Tünel Şe iği’ni Deniz Göçen’in yürüttüğü, 700 şantiye personelinin 7/24 çalıştığı ve 580 milyon TL’ye mal olacak Zigana Tüneli projesinde ‘şaft’ (doğal havalandırma) yapılacak.
Proje Müdürü Tarık Eyüboğlu inşası devam eden Proje ile ilgili şunları söyledi: “35 şirket ve iştirakten oluşan Cengiz Holding’e bağlı olan ve dünyanın en seçkin inşaat firmalarının yer aldığı ENR 225 listesinde yer alan Cengiz İnşaat, faaliyete başladığı 1980 yılından itibaren aralıksız olarak başarılarından söz ettirmektedir. Bunun nedeni güven – kalite – hizmet şiarıyla çalışmalarımıza ilk günkü heyecanla devam ediyor olmamızdır.
Hayata geçirdiğimiz projeler, her gün milyonlarca insanın hayatını kolaylaştırıyor. Taksim’de metroya binen ya da Avrupa’nın deniz üstündeki ilk havalimanın üzerine iniş yapan insanlara sunduğumuz konforun bir parçası olmak bize büyük keyif veriyor.
Tünel konusunda tam da bu noktada az önce bahsettiğim gibi Türkiye’deki milyonların hayatını kolaylaştıracak. Cengiz İnşaat şimdiye kadar yaklaşık 73 bin metresi karayolu tünelleri olmak üzere toplamda 163 bin metrelik tünel inşasını hayata geçirmiş bir şirkettir. Zigana Tüneli de tamamlanmasını müteakip Türkiye’nin en uzun ve dünyanın ise bu kulvardaki ikinci tüneli olması unvanını taşıyacağı için bizler için ayrı bir öneme sahip. Şantiyedeki tüm personelimiz ile birlikte bunun bir parçası olma gururunu yaşama noktasında heyecan vericidir. Böylesine önemli bir projede yer alırken, yanınıza alacağınız kişilerin de aynı kendiniz gibi deneyimli, işini ciddiye alan ve taahhütlerine uyan firmalardan oluşması işin temelini oluşturuyor. Biz de tünel yalıtımları konusunda; kalitesine, hizmetine, bilgi ve birikimine güvendiğimiz için İstanbul Teknik’i tercih ettik.”
Cengiz İnşaat
1987 yılında kurulan Cengiz İnşaat; otoyol, köprü, viyadük, tünel, metro, demiryolu, baraj, hidroelektrik santraller, havalimanı, liman, enerji santrali, sanayi tesisleri, şehir altyapısı, otel, bina, tesis inşaatı ve sulama projeleri ile ilgili tüm altyapı ve üstyapı işlerinin inşasını gerçekleştirmektedir.
250 milyon dolarlık makine parkı ile 3,65 milyar dolar tutarındaki inşaat projesini hayata geçiren Cengiz İnşaat’ın devam etmekte olan projelerinin toplam tutarı 10,60 milyar dolardır.
Son sekiz yıldır ‘ENR En İyi 225 Uluslararası Müteahhit’ listesinde 2013 yılında 127’nci sırada yer almıştır. ‘ENR En İyi 400 Global Müteahhit’ listesinde yer alan 14 müteahhit arasında ise 2’nci sıradadır.
Tünel çalışmalarındaki deneyimi ile dikkat çeken Cengiz İnşaat şimdiye kadar; 103.918 m karayolu tüneli, 68.250 m demiryolu tüneli ve 26.044 m derivasyon ve enerji tüneli projesini inşa etmiştir.
Tünel Yalıtımının Vazgeçilmezi: GeoSeal PVC
GeoSeal PVC Membran, polivinil klorürden imal edilen temel, çatı, gölet ve tünel projelerinde su geçirimsizliği sağlayan, geomembran malzemesidir. Farklı projelerdeki uygulamalar için özel olarak geliştirilmiş kimyasal dayanımlı, UV dayanımlı veya sinyal tabakalı olarak üretilmektedir.
GeoSeal; bina temel ve perde duvar izolasyonları, teras ve bahçe teras çatılar, içme suyu depoları, su rezervuarları, ha f metal çatılar, sulama kanalları, göletler, metro istasyonları ile demiryolu, metro ve karayolu tünel projeleri gibi geniş yelpazede kullanım ağına sahiptir.
Uzun ömürlü olması yönüyle öne çıkan GeoSeal, kimyasal ve mekanik etkiler ile bitki köklerine karşı yüksek dayanıma sahiptir. Sinyal tabakalı ürünlerde göz kontrol imkanı sunan GeoSeal, öz kaynak makineleri ile güvenle kolay ve hızlı uygulanabilir.
Tünel Beton İmalatı
Tünel, suya karşı yalıtım işleri yapıldıktan sonra demir donatı imalatı ve kurulan kalıba beton dökülür. Önce alttaki kiriş beton dökülür. Ardından raylar bu betonun üzerine konulur. Çelik kalıp, bu rayların üzerinde yürütülerek beton dökme işlemi gerçekleştirilerek tünel beton imalatı nihayete erdirilir.
Adnan Doğuç: “Cengiz İnşaat ile Çalışmaktan Mutluluk Duyuyoruz”.
Zigana Tüneli’nin yalıtım işleri ile ilgili proje yönetimini yürüten İstanbul Teknik Geosentetikler Satış Sorumlusu Adnan Doğuç şunları söyledi: “Ülkemiz her geçen gün birbiri ardına dünya çapında projeleri hayata geçirirken, İstanbul Teknik olarak biz de bunun bir parçası olmaktan çok mutluyuz. Cengiz İnşaat ile uzun yıllara dayanan iş birliğimiz Zigana Tüneli’nde de tekrarlanacak ve Türkiye’nin en önde gelen müteahhit firmalarından olan Cengiz İnşaat’ın böylesine önemli bir projenin yalıtım işlerinde bir kez daha İstanbul Teknik ile çalışmayı tercih etmesi bizler için ayrı bir kıvanç kaynağı. Bu bağlamda başta Proje Müdürü Hamdi Tarık Eyüboğlu, Tüneller Şefi Soner Tütüncü ve Tünel Şefi Deniz Göçen olmak üzere huzurunuzda Zigana Tüneli’nde emeği geçen herkese teşekkürlerimi arz ederim.”